ISBN: 978-91-7799-347-6 91-7799-347-0
Anmärkning:
E-ljudbok (strömmande)
Titel från e-ljudbok.
Ljud
Originaltitel: Broken promise
Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Markerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna Omarkerad betygsstjärna
Inne: 0
Antal reservationer: 0
Innehållsbeskrivning
FÖRSTA BOKEN I PROMISE FALLS-TRILOGIN David Harwood är journalist och lever med sin nioårige son i Boston. Hans fru dog för ett par år sedan och när David förlorar jobbet ser han ingen annan utväg än att återvända till sitt föräldrahem i Promise Falls. En dag åker han hem till sin kusin Marla och blir förvånad över att hon har ett litet barn hos sig. Ett barn som Marla säger att en ängel lämnat hos henne. När David samma dag får höra att en ung kvinna hittats mördad i sitt hem och att hennes lilla barn saknas får han onda aningar. Samtidigt börjar andra underliga saker hända på orten. Sveket är första delen i en trilogi kretsande kring den lilla staden Promise Falls, där någon beslutat att alla ska få sona för det förflutnas synder. LINWOOD BARCLAY är en amerikansk - född deckarförfattare bosatt i Kanada, vars böcker har publicerats i 40 länder och sålt över 6 miljoner exemplar. Hans roman Trust Your Eyes [2012] orsakade ett så intensivt budgivningskrig om filmrättigheterna mellan Universal Studios och Warner Bros. att historien hamnade på tidskriften Variety's omslag, och filmen är nu under produktion. Sveket [ Broken Promise ] är första boken i Linwood Barclays nya hyllade Promise Falls -trilogi. "Linwood Barclay är en spänningens mästare." Stephen King "Ingen kan ge dig spänning och kalla kårar som Linwood Barclay." Tess Gerritsen/Innehållsbeskrivning från Elib.

Jag har läst Mitt hjärtas oro, vilken är första delen i en serie med händelse från hennes familjehistoria. Boken utspelar sig under förra sekelskiftet. Den rör sig bland litterära personer och Hjalmar Söderberg har en central roll. Boken doktor glas verkar ha varit mycket av en kontroversiell bok fast mycket populär bland de yngre. Huvudpersonerna kan känna likheter med personerna i Doktor glas. Axel är en direktör gift med Edith. De lever ett ordinärt överklassliv med sina två söner. Axels far var extremt hård mot honom och han misshandlades svårt. Hatet mot fadern leder till ett självhat och arvet ledde till att han utsätter sina egna söner för samma behandling. Han möter den unga litteraturstuderande Sara och de faller handlöst för varandra. Det är en ganska dunkel berättelse med rosenröda inslag. Det är en levande bok som slits mellan hopp och förtvivlan om människor som växer och som utplånas. Den är absolut läsvärd och jag kommer väldigt snart läsa de andra två delarna.
2019-06-11
Karin Jungå

Andra titlar av samma författare